یزدفردا:معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  از یزد بعنوان یکی ازقطبهای مهم در تولید نرم افزارهای چند رسانه ای و دیجیتالی  نام برد و گفت:مجتمع فرهنگی دیجیتال امام علی(ع) یزد یک الگوی موفق برای کل کشور است.

محمدصادق افراسیابی در بازدیداز مجتمع فرهنگی دیجیتال امام علی(ع) یزد،افزود:دستاوردهایی که در مجتمع دیجیتال یزد تولید شده است در نوع خود بی نظیر و قابل توجه است.

وی ادامه داد:تولید 12 عنوان نرم افزاررسانه ای بیانگر این نکته است که استان یزد از ظرفیت  و پتانسیل در خور شایسته در تولید نرم افزار می باشد.

این مقام مسئول افزود:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تلاش و پیگیرهای موثری در بالا بردن ارتقاء فرهنگ دیجیتالی در استان داشته است که جا دارد از زحمات مدیر کل و کارکنان ارشاد اسلامی استان یزد تقدیر گردد.

افراسیابی اظهار امیدواری نمود که ادارات کل ارشاد استانها از تجربه ای که ارشاد اسلامی استان یزد در حوزه دیجیتال دار د بهره مندی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد:تولیدات نرم افزاری و چند رسانه ای استان یزد قابلیت ارائه در سطح کشور و حتی صادرات به سایر نقاط جهان را دارد.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  در ادامه از آماده شدن  اولین مجتمع فرهنگی دیجیتال در حوزه قرآن خبرداد و گفت:این مجتمع با حمایت ارشاد اسلامی استان یزد در شهرستان ابرکوه بزودی افتتاح می شود.

افراسیابی با بیان اینکه  خلاء فعالیت های مجتمع های دیجیتال قرآنی درسطح کشور احساس می شود، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی اولین مجتمع بزرگ قرآنی در شهرستان ابرگوه این خلاء برطرف  و جبران شود.

وی گفت:امیدواریم مجتمع دیجیتال قرآنی شهرستان ابرکوه با تولیدات مناسب نرم افزاری و چند رسانه ای قرآنی دستاورد روبه رشدی در کشور داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا